Zwiedzanie ekspozycji poprzedzone zostało specjalnym pokazem doświadczeń chemiczno fizycznych pt. „ Wybuchowa lekcja”. Uczniowie mogli uczestniczyć w nietypowych zajęciach, których bohaterem był ciekły azot oraz metan. Dzięki widowiskowym eksperymentom przeprowadzonym z Ich udziałem, uczniowie mięli możliwość poszerzenia wiedzy na temat ciepła, zimna, zamrażania. Byli świadkami eksplozji dymu i piany, wykorzystania właściwości ciekłego azotu w procesach zamrażania, obserwowali zmiany stanu skupienia azotu itp.
Kolejnych wrażeń dostarczyła uczniom wystawa, którą następnie zwiedzali. Wyjątkowość wystawy polegała na jej interaktywności czyli możliwości bezpośredniego przeprowadzania przez uczniów, na wystawionych obiektach różnego rodzaju eksperymentów i obserwowania wywoływanych przez nich zjawisk przyrodniczych, fizycznych , zjawisk z pogranicza rzeczywistości i iluzji.
Wystawa licząca ponad 40 obiektów edukacyjnych pozwoliła uczniom doświadczyć bezpośrednio tego co nazywamy : odbiciem w krzywym zwierciadle , załamaniem i rozszczepieniem światła, mirażem czy też dyfrakcją i polaryzacją. Bardzo ciekawym doświadczeniem , któremu chętnie poddawali się uczniowie było przebywanie w „ Wirującym domku”. Działanie tej budowli ukazuje z jednej strony potęgę umysłu ludzkiego, z drugiej zaś niewytłumaczalne zjawisko, nad którym umysł nadal nie ma pełnej kontroli. Dużym zainteresowaniem uczniów cieszyły się również studnia bez dna, pomieszczenie nieskończoności od środka, serwacja lewitacji czy też koło tańczących śrubek.
Aktywnie spędzony czas na wystawie , możliwość bezpośredniego obcowania z tak oryginalny sposób prezentowaną nauką, bogactwo wrażeń jakimi dzielili się uczniowie wychodząc z muzeum , pobudzona ciekawość poznawcza uczniów, świadczą o wartości tej wystawy . Jej specyfika udowodniła, że poprzez zabawę można zaszczepić w uczniach pęd do wiedzy integrującej nauki przyrodnicze ze sztuką i architekturą,
Organizatorzy wycieczki:
Barbara Micał
Natalia Soska
Aneta Kulik
Paulina Żabecka