Ankieta dotycząca suszy i podejmowanych działań zapobiegających suszy
- Szczegóły
Jednym z kluczowych elementów opracowania planu przeciwdziałania suszy jest zebranie danych z poziomu lokalnego – w tym informacji o tym, gdzie i jak susza jest zauważalna, jakie działania są podejmowane oraz jakie są potrzeby i oczekiwania społeczności lokalnych w zakresie przeciwdziałania jej skutkom.
W tym celu uruchomiliśmy krótką ankietę internetową, skierowaną zarówno do mieszkańców, jak i do przedstawicieli gmin oraz osób zawodowo związanych z gospodarką wodną, rolnictwem, ochroną środowiska czy planowaniem przestrzennym.
Zachęcamy Państwa do wypełnienia ankiety także w imieniu gminy – odpowiedzi instytucjonalne, oparte na wiedzy i doświadczeniu jednostek samorządu terytorialnego, są dla nas równie ważne, jak głosy mieszkańców.
Odpowiedzi będą analizowane z uwzględnieniem przynależności do poszczególnych gmin, dlatego tak istotne jest zarówno dotarcie do odbiorców na szczeblu lokalnym, jak i bezpośrednie zaangażowanie samorządów w badanie.
Będziemy bardzo wdzięczni za przekazanie informacji o ankiecie mieszkańcom Państwa gminy – poprzez stronę internetową urzędu, media społecznościowe, sołtysów lub inne dostępne kanały komunikacji.
🕓 Termin wypełnienia: do 10 lipca 2025 r.
Państwa zaangażowanie będzie istotnym wkładem w opracowanie planu odpowiadającego rzeczywistym warunkom i potrzebom gminy.
W przypadku pojawiających się pytań lub wątpliwości dotyczących kwestii merytorycznych prosimy o kontakt mailowy pod adresem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W sprawach technicznych prosimy o kontakt pod numerami telefonów: +48 510 981 383 lub +48 510 981 386, w godzinach od 8:00 do 16:00, od poniedziałku do piątku.
Wójt Krzysztof Szwedo po raz kolejny z jednomyślnym absolutorium
- Szczegóły
Podczas ostatniej, XII sesji Rady Gminy Osina, Wójt Gminy Osina Krzysztof Szwedo otrzymał od rady wotum zaufania oraz absolutorium z wykonania budżetu za 2024 rok.
Wniosek o udzielenie wotum zaufania poprzedzony był przedstawieniem przez wójta Raportu o stanie Gminy Osina za 2024. Wotum zaufania dotyczy całokształtu działania wójta w roku poprzednim. Natomiast absolutorium to ocena pracy organu wykonawczego - Wójta Gminy w zakresie wykonania budżetu za rok poprzedni, a szczególnie ocena stanu zrealizowanych wydatków i dochodów budżetowych w stosunku do wielkości zaplanowanych.
W przypadku obu powyższych uchwał wszyscy obecni radni (13 osób) głosowali ZA.
Po złożeniu gratulacji przez Przewodniczącego Rady Gminy Osina oraz dyrekcję Szkoły Podstawowej im. Bronisława Malinowskiego w Osinie wójt podziękował za udzielenie po raz piętnasty absolutorium i za jednomyślne głosowanie „za”. Zauważył, że bez współpracy wielu osób tak pozytywny wynik nie byłby możliwy. Podziękował pani skarbnik, sekretarzowi, wszystkim pracownikom urzędu gminy oraz radnym Rady Gminy Osina, gdyż to wspólne działanie całej społeczności składa się na sukces Gminy Osina.
Po sesji rady gminy wójt Krzysztof Szwedo odebrał gratulacje od pracowników Urzędu Gminy Osina oraz Ośrodka Pomocy Społecznej w Osinie. W tym miejscu ponownie podziękował za współpracę pracownikom urzędu oraz jednostek podległych oraz wyraził nadzieję, że dalsza współpraca również będzie tak dobra i owocna, i przyczyni się do rozwoju całej gminy.
Ćwiczenia ewakuacyjne w Szkole Podstawowej w Osinie
- Szczegóły
![]() |
W dniu 5 czerwca 2025 roku, w Szkole Podstawowej w Osinie odbył się trening ewakuacyjny, którego celem było sprawdzenie gotowości uczniów, nauczycieli oraz pracowników szkoły na wypadek wystąpienia sytuacji zagrożenia.
Ćwiczenia zostały przeprowadzone przez strażaków z jednostek OSP Osina, OSP Redło oraz OSP Węgorza, którym serdecznie dziękujemy za zaangażowanie i profesjonalne przeprowadzenie akcji. W trakcie treningu uczono się m.in. sprawnej ewakuacji budynku, lokalizowania potencjalnych zagrożeń, a także udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.
Społeczność szkolna wykazała się dużym opanowaniem, odpowiedzialnością i współpracą. Uczniowie i pracownicy szkoły doskonale poradzili sobie z powierzonymi zadaniami, co zasługuje na uznanie i pochwałę. Tego typu działania są niezwykle ważne, ponieważ podnoszą poziom bezpieczeństwa oraz uczą właściwych reakcji w sytuacjach kryzysowych.
Dziękujemy za aktywne zaangażowanie wszystkim uczestnikom ćwiczeń!
Dwa sołectwa z naszej gminy z dofinansowaniem w konkursie „Granty sołeckie 2025” Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego!
- Szczegóły
![]() |
Dwa sołectwa z naszej gminy znalazły się w gronie laureatów konkursu „Granty sołeckie 2025” organizowanego przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego. Każde z nich otrzymało dofinansowanie w wysokości 20 000 zł na realizację ważnych dla lokalnych społeczności inicjatyw.
Sołectwo Kościuszki
Projekt: „Kościuszki wieś zgrana – jest jezioro, będzie altana”
Sołectwo Kościuszki otrzymało 20 000 zł na zagospodarowanie terenu rekreacyjnego przy jeziorze Kościuszki. W ramach projektu planowany jest zakup i montaż altany, drewnianych siedzisk, ławek i stołów. Mieszkańcy wspólnie zaangażują się w uporządkowanie terenu: planowane jest wycięcie samosiejek, dowiezienie piasku oraz wyrównanie terenu dzięki nawiezieniu ziemi.
Nowo powstałe miejsce będzie sprzyjać integracji lokalnej społeczności, umożliwi organizację spotkań, wzbogaci ofertę turystyczną oraz stworzy atrakcyjną przestrzeń do odpoczynku na świeżym powietrzu. Całkowity koszt projektu: 22.969,00 zł.
Sołectwo Redło
Projekt: „Wspólnie zagospodarujmy centrum Redła – ogrodzenie zbiornika ppoż.”
Sołectwo Redło również otrzymało 20 000 zł na realizację projektu polegającego na budowie nowego ogrodzenia wokół zbiornika przeciwpożarowego. W ramach inwestycji przewidziano także montaż bramy wjazdowej.
Zbiornik znajduje się w centralnej części miejscowości, tuż obok remizy i świetlicy wiejskiej, gdzie aktywnie działa jednostka OSP Redło. Nowe ogrodzenie poprawi estetykę i bezpieczeństwo, a całe otoczenie stanie się reprezentacyjną wizytówką sołectwa i jego zaangażowanej społeczności. Całkowity koszt projektu: 26.989,72 zł.
Gratulujemy obu sołectwom uzyskanego dofinansowania i trzymamy kciuki za pomyślną realizację zaplanowanych działań!
Razem tworzymy przestrzenie przyjazne mieszkańcom i gościom naszej gminy!